راز ترکیبات رنگ های خوراکی با آزمایشات متعدد فاش شد.

تصاویر آزمایش 1 و آزمایش 2 از طریق دو نظرسنجی آنلاین مستقل (LimeSurvey GmbH، هامبورگ) ارائه شد. برای جلوگیری از بی حوصلگی و عادت به دلیل ارائه مکرر تصاویر غذایی مشابه در نسخه های نحوه استفاده از رنگ خوراکی ژله ای مختلف، به هر شرکت کننده یک انتخاب تصادفی از 12 تصویر (سه تصویر آبی، قرمز، سیاه و سفید (خاکستری) و اصلی ارائه شد. رنگ).

تصاویر به ترتیب تصادفی نمایش داده شدند و شرکت کنندگان به میزان نیاز به غذا (“چقدر دوست دارید این غذا را در حال حاضر بخورید؟”) در مقیاس لیکرت 7 درجه ای (1 = اصلاً؛ 7 = خیلی زیاد) رتبه بندی کردند. نحوه استفاده از رنگ پودری در آموزشگاه های مرتبط آموزش داده  می شود.

در هر دو آزمایش، شرکت کنندگان به طور تصادفی در یکی از دو شرایط آزمایشی قرار گرفتند. در شرایط پیشنهاد رنگ، اطلاعاتی در مورد اثر اشتهاآور رنگ قرمز و اثر سرکوب کننده اشتها آبی به شرکت کنندگان ارائه شد. شرکت کنندگان در شرایط بدون پیشنهاد هیچ اطلاعات رنگی دریافت نکردند. نحوه سیم کشی باغ انگور به شاخه درختان توسط کارگران انجام می شود.

برای تنظیم تفاوت‌های فردی در مورد نیاز غذا برای اقلام اصلی (M = 3.87؛ SD = 1.56؛ محدوده = 1-7)، امتیازات تفاوت را محاسبه کردیم. برای انجام این کار، ابتدا میانگین امتیازات را برای هر شرایط رنگی بر اساس سه رتبه بندی برای خواست هر شرکت کننده محاسبه کردیم. نحوه ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت توسط حسابداران آموزش داده می شود.

سپس امتیازات تفاوت (بین شرایط) محاسبه شد (آزمایش 1: تفاوت امتیاز_قرمز: تمایل به غذای قرمز رنگ منهای تمایل به غذا به رنگ اصلی، تفاوت امتیاز_آبی: آبی منهای اصلی، امتیاز تفاوت_سیاه و سفید: سیاه و سفید -سفید منهای اصلی؛ آزمایش 2: تفاوت امتیاز_قرمز: میل به غذا در پس زمینه قرمز منهای میل به غذا در زمینه سفید، امتیاز تفاوت _آبی: آبی منهای سفید، تفاوت امتیاز_خاکستری: خاکستری منهای سفید).

  • منابع:
  1. Effects of Coloring Food Images on the Propensity to Eat: A Placebo Approach With Color Suggestions
  • تبلیغات:
  1. لوبیا چیتی تازه حاوی لیگنین
  2. موفقیت بزرگ چین در پرتاب ماهواره به فضا
  3. تولید آب شرب از اسید نیتریک
  4. اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت سلامتی کفپوش

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.